Min sida
Laddar..

Senaste sökningar

Kontakta oss

Adress

  • Sveriges Offentliga Inköpare
  • c/o Föreningshuset Sedab AB
  • Lumaparksvägen 7
  • 120 31 Stockholm
  • soi@soi.se

Telefon

  • 08-21 61 40 (Förmiddagar 8:30-12:00)

Organisationsnummer

  • 887500-9584

Välkommen till en heldag med SOI Mitt!

25 augusti, 2017

Konferens och kompetensdelning i Grythyttan den 26 september.

Syfte och tema med dagen 

Som ett led i att öka lärandet i rollen som offentlig inköpare bjuder SOI Mitt in till en dag med tema digitalisering och innovation.

 

Tid och plats 

Tid: Tisdag den 26 september 2017, klockan 10.00 – 16.30.
Plats: Loka Brunn, 712 94 Grythyttan

 

Program 

09.30   Förmiddagskaffe

10.00   Välkomna till Loka Brunn och SOI Mitt

Välkommen och Filipstads kommun presenterar sig - SOI Mitt genom Helena Sköld Lövgren, inköpsenheten och Claes Hultgren, kommunchef.

10.15   SOI centralt och regionalt

Senaste nytt från SOI – Henrik Karlsson – Ledamot och representerar även Göteborgs Stad inköp och upphandling som förvaltningsdirektör.

Tillväxtperspektiv och sociala krav.

11.00   Kristian Pedersen - De praktiskt mest betydelsefulla nyheterna i nya LOU

-Förfarandefrågor
-Leverantörsfrågor
-Avtalsfrågor
-Arbetsrättsliga villkor

11.50    Gemensam lunch

Lunch och promenad för den som önskar i Bergslagens förtrollande miljö.

13.00   Digitalisering – framtidens tekniker som vi ska handla upp idag.

Idéer och tips på hur tekniken och digitaliseringen rusar framåt, Fredrik Lindholm Filipstads kommun.

13.45   Upphandlingsmyndigheten - innovation

Presentation om innovation i upphandling: vad är det? Hur kan man arbeta med detta?

Upphandlingsmyndigheten berättar om innovation och vad som är på gång generellt och mer specifikt inom innovationsområdet.

14.15   Breakout sessions kring

a) Hur få verksamhetsutveckling genom upphandling
b) Förberedande arbete inför en innovationsupphandling
c) Vägval kring olika metoder och förfaranden utifrån det förberedande arbetet

14.45   Eftermiddagskaffe

15.15   Presentation om funktion i upphandling. Hur kan man arbeta med detta?

 Upphandlingsmyndigheten.

15.40   Breakoutsessions kring

a) Formulera krav utifrån behovet och målen med upphandlingen
b) Utvärdera funktion
c) Följa upp funktion

16.15   Avslutning och sammanfattning

16.30   Hemfärd

  

Anmälan och kostnader 

Anmälan sker senast 19 september.

Medlemmar bokar här.
Icke-medlemmar bokar här.  

Pris: Medlemmar 850 kr/icke medlemmar 1400 kr exklusive moms per deltagare inklusive lunch (återbetalas inte vid eventuell frånvaro).

Vänligen ange om ni önskar specialkost. 

FÖR EVENTUELLT ÖVERNATTANDE GÄSTER ÄR KOSTNADEN FÖR LOGI & FRUKOST 1 195 KR/PERSON BOENDE I DUBBELRUM.

ENKELRUMSTILLÄGG 150 KR. DETTA PRIS INKLUSIVE MOMS. ANGE SOI MITT – FILIPSTADS KOMMUN VID BOKNING (DENNA BOKNING GÖR DELTAGAREN SJÄLV). 

Välkomna önskar SOI Mitt!