Min sida
Laddar..

Senaste sökningar

Kontakta oss

Adress

  • Sveriges Offentliga Inköpare
  • c/o Föreningshuset Sedab AB
  • Lumaparksvägen 7
  • 120 31 Stockholm
  • soi@soi.se

Telefon

  • 08-21 61 40 (Förmiddagar 8:30-12:00)

Organisationsnummer

  • 887500-9584

Välkommen till en heldag med SOI Mitt

4 september, 2018

Konferens och kompetensdelning i Västerås

Syfte och tema med dagen

Som ett led i att öka lärandet i rollen som offentlig inköpare bjuder SOI Mitt in till en dag med tema förenklingsutredning, den goda
affären – genom avtalsuppföljning, socialt ansvarsfull upphandling mm.

Tid och plats

Tid:   Onsdag den 19 september 2018, klockan 10.00 – 16.30.
Plats:   Västerås, ACC, ArosCongressCenter

Program

09:30   Förmiddagskaffe serveras i Restaurang-delen

10:00

 

Välkomna till Västerås Stad och SOI Mitt
Välkommen och Västerås Stad presenterar sig.

10:15

 

Anna Ulfsdotter Forsell – förenklingsutredningen
Anna kommer och redogör för den aktuella förenklingsutredningen och de möjligheter som den öppnar upp för.

11:15

 

SOI och avtalsuppföljning
Senaste nytt från SOI – Helena Sköld Lövgren – Ledamot och representerar även Filipstads kommun inköpsenhet. Avtalsuppföljning – potential i den offentliga affären vid rätt köp.

12:00

 

Gemensam lunch

13:00

 

Speed-dating

13:45

 

Mattias Sylvan Socialt ansvarsfull upphandling
I nya LOU finns en tydlig social dimension. Den omfattar sociala krav, sociala företag och sociala tjänster. Mathias Sylvan redogör för de viktigaste nyheterna som införts eller är på gång att införas.
Mathias är konsult i offentlig upphandling. Han har tidigare varit förbundsjurist på Sveriges Kommuner och Landsting med offentlig upphandling som specialitet.

14:30

 

Socialt ansvarsfull upphandling –
Hur går det till? Så här gör Västerås kommun, Inköp Gävleborg och UpphandlingsCenter FBR. Tre exempel från verksamheterna som gjort skillnad (5-10 min per exempel)

14:50

 

Eftermiddagskaffe

15:15

 

Lokal presentatör från Västerås

15:40

  DIS SKI- Evelina Emanuelsson, upphandlare som jobbat med första Bränslepellets-DISet och som innan 19/9 annonserar deras andra kommer och berättar om utmaningar, fördelar och erfarenheter. Avslutar kort om nya inköpsstödet.

16:15

 

Avslutning och sammanfattning

16:30

 

Hemfärd

 Anmälan och kostnader

Anmälan sker senast 9 september.
Boka HÄR

Pris: Medlemmar 850 kr/icke medlemmar 1500 kr exklusive moms per deltagare inklusive lunch (återbetalas inte vid eventuell frånvaro).
Vänligen ange om ni önskar specialkost.


 Välkomna önskar SOI Mitt!