Min sida
Laddar..

Senaste sökningar

Kontakta oss

Adress

  • Sveriges Offentliga Inköpare
  • c/o Föreningshuset Sedab AB
  • Lumaparksvägen 7
  • 120 31 Stockholm
  • soi@soi.se

Telefon

  • 08-21 61 40 (Förmiddagar 8:30-12:00)

Organisationsnummer

  • 887500-9584

Program för erfarenhetsutbyte

25 maj, 2022

IT-upphandlingar

SOI lanserade 2021 Program för erfarenhetsutbyte där medlemmar får möjlighet att (digitalt) träffa olika organisationer som delar med sig av sina erfarenheter och tillsammans har en dialog inom olika områden. Vid varje tillfälle ges ett antal medlemmar  möjlighet att delta för att lära mer genom erfarenhetsutbyte och dialog. Vi möter ju ofta samma utmaningar och möjligheter, men kanske har olika förutsättningar och har kommit olika långt. En dialog och erfarenhetsutbyte – av medlemmar – för medlemmar. Det finns så mycket vi kan ha utbyte av tillsammans!

Det aktuella programområdet för 2022 är ”IT-upphandlingar” och det kommer totalt vara tre tillfällen med fyra olika teman totalt 6-7 olika organisationer som ”värdar” under temat ”IT-upphandlingar

  1. Anskaffning/utbyte  av stora system – utmaningar och möjligheter 2:a juni 2022 kl 13-15.30
  2. Offentlig sektors IoT-förmåga – tre olika perspektiv och erfarenheter av strategiskt arbete och upphandling 15:e sept 2022 kl 9-12
  3. a) IT-konsultupphandlingar och
    b) PM3 och Kategoristyrning, hur förhåller sig dessa till varandra? 29:e sept 2022 kl 9-12

Antalet deltagare är begränsat till 40 st (SOI-medlemmar). Varje medlem har dock denna gång möjlighet att utan extra kostnad bjuda med en IT-kollega för att öka dialogen kring IT-upphandlingar. (totalt alltså 80 deltagare). För att lägga till en gäst (får ej vara medlem), svara på din bekräftelse och uppge namn och epostadress till din gäst.

Kostnaden för de tre tillfällena är 2 500 kr.