För medarbetare, företag och leverantörer, politiker och ledning.
Västerås stad gör varje år inköp för cirka 3,5 miljarder kronor.
För att öka kunskap och dialog kring upphandling och inköp arrangerar Västerås stad en upphandlingsvecka under vecka 40. Föreläsningar och utbildningar varvas med möjlighet att träffas för att ha dialog och ställa frågor. Öppet hus arrangeras varje dag. Upphandlingsveckan riktar sig särskilt till företag och leverantörer samt medarbetare, ledning och politiker i Västerås stad.
Datum: 30 september - 03 oktober 2024.
Det är ett omfattande program som bjuds under måndag till torsdag under vecka 40, med olika temadagar och med föreläsningar, utbildningar, branschdialoger, öppet hus, workshops med mera. Allt är gratis och i de delar som vänder sig till företag är näringslivsenheten medarrangör.
Det detaljerade programmet hittar du här
Varje dag är det också öppet hus där du är välkommen in och ställa frågor till representanter från enheten för strategiska inköp. Det kan gälla upphandling, inköp, e-handel, fakturering, avtal, hållbarhet med mera.
Intresset för upphandlingsveckan har visat sig vara mycket stort. För den som inte kan delta kommer det att finnas möjlighet att ta del av föreläsarnas presentationer i efterhand, genom att beställa det material du är intresserad av från anmalanupphandlingsveckan@vasteras.se