Min sida
Laddar..

Senaste sökningar

Kontakta oss

Adress

  • Sveriges Offentliga Inköpare
  • c/o Föreningshuset Sedab AB
  • Lumaparksvägen 7
  • 120 31 Stockholm
  • soi@soi.se

Telefon

  • 08-21 61 40 (Förmiddagar 8:30-12:00)

Organisationsnummer

  • 887500-9584

I mitt påskägg

19 mars, 2015

Ordföranden har ordet - Eva-Lotta Löwstedt Lundell spanar.

EvaLotta440BredBild

Nu är det bara en månad kvar till årskonferensen! Konferensgruppen arbetar intensivt med förberedelserna i stort och smått, så att alla deltagare ska känna sig välkomna och få tre roliga och givande dagar i Helsingborg. Vi blir många - för ett par veckor sedan var vi redan uppe i 450 anmälda, så ni kommer få tillfälle att träffa många nya kollegor från hela Sverige. Och fortfarande går det att anmäla sig via denna länk – gå in och läs det uppdaterade programmet – det är väldigt spännande!

Det är verkligen ett helt företag att arrangera en konferens av vår dignitet. Det är föreningens i särklass största aktivitet under året och det är verkligen inte bara styrelsen som arbetar. Tvärtom! Dels är det ju många medlemmar som kliver upp på scenen och delar med sig av sina erfarenheter, dels har vi en valberedning som arbetar för att hitta nya kandidater till styrelsen, men också våra revisorer som granskar styrelsens arbete och föreningens ekonomi inför årsmötet. Och så har vi inte minst en lokal grupp som håller i många trådar och logistik på plats, planerar middag och under hållning, med mera, med mera. I år består den lokala gruppen av Frida Göransson, Ängelholms kommun, Axel Victorin, Helsingborgs stad, Fredrik Jernek, Landskrona stad och Ritva Pyykkö, Region Skåne. Därtill är Emma Pettersson på Helsingborgs stad engagerad som kontakt mot arenan i många frågor, just nu framförallt kring utställare.. Stort tack för att ni ställer upp!

Om några veckor får ni bevaka er e-post, för då kommer vi att skicka ut en stor medlemsenkät. Vi tycker att det är viktigt att göra en sådan med jämna mellanrum för att veta om föreningen lägger fokus på rätt saker eller om det är andra frågor som vi behöver ägna mer tid åt. Nu var det ett tag sedan, fem år för att vara exakt, och det har ju hänt en del sedan dess. Vi kommer att ha relativt kort svarstid och det beror på att vi vill ha input till årskonferensen och att vi kan kliva in i styrelsearbetet efter årsmötet med färsk feedback från er. Jag kan inte säga det tillräckligt tydligt hur otroligt angelägna vi är att du tar dig tid – 5-10 minuter – för att svara på de cirka 20 frågor det kommer att röra sig om. Det kommer också att finnas möjlighet att skriva av sig i öppna frågor eller bara sätta ett kryss i en ruta. Så håll utkik och svara på medlemsenkäten!

För den som är nyfiken på, har synpunkter eller idéer om hur SOI ska arbeta, kommer det att finnas möjlighet att fördjupa sig lite mer och prata om detta på årskonferensen. På tisdagseftermiddagen kommer vi ha ett seminarium där vi presenterar och diskuterar vårt arbete inom våra tre fokusområden: Upphandlarens roll och profession, Leverantörsdialog och Flytta fram positionerna. Inom upphandlarens roll och profession lägger vi t ex ganska mycket tid och fundering på hur vi ska arbeta med certifieringen framåt och vill ha input från er. Dessutom finns det alla möjligheter att engagera sig i föreningens arbete om man brinner för någon speciell fråga!

Så om jag skulle få önska mig något så här till påsk så är det många nya anmälningar till konferensen och drösvis med svar på vår medlemsenkät.

Glad påsk så småningom!

Eva-Lotta